Konfiguracja telefonu sms, mms, internet

Masz nowy abonament?
Dowiedz się, jak szybko i łatwo skonfigurować swój telefon, aby móc bez problemów – w Polsce i za granicą – korzystać z internetu przez komórkę, wysyłać SMS-y i MMS-y.

Po pierwszym uruchomieniu karty SIM telefon wyświetlił wiadomości systemowe, co mam z nimi zrobić?

Karta SIM przy pierwszym uruchomieniu (pierwsze uruchomienie w sieci lub po przełożeniu do innego urządzenia) automatycznie otrzyma wiadomości zawierające ustawienia niezbędne do korzystania z internetu oraz wysyłania i odbierania wiadomości MMS. Wiadomości konfiguracyjne wystarczy otworzyć i zatwierdzić instalację otrzymanych w nim ustawień.

Wiadomości konfiguracyjne MMS oraz do internetu zostały przypadkowo skasowane. Jak mogę je odzyskać?

W celu ponownego otrzymania wiadomości konfiguracyjnych należy wysłać SMS o treści odpowiednio: MMS lub INTERNET na numer 8090.

Nie działa internet – co mam zrobić?

Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja punktu dostępu APN dla internetu. W celu otrzymania konfiguracji dotyczącej internetu wystarczy wysłać SMS o treści INTERNET na numer 8090. W odpowiedzi zostanie przesłany zwrotną wiadomość, zawierającą dane do konfiguracji. Po jej odczytaniu należy zatwierdzić instalację otrzymanych ustawień. Instrukcja konfiguracji APN w sieci OTVARTA dostępna jest tutaj Pomoc w przypadku nieotrzymania wiadomości konfiguracyjnej lub wystąpienia kolejnych problemów z konfiguracją można uzyskać pod numerem telefonu: 699 711 699.

Nie mogę wysyłać ani odbierać wiadomości MMS. Dlaczego?

Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja punktu dostępu APN dla MMS. W celu otrzymania konfiguracji dotyczącej MMS wystarczy wysłać SMS o treści MMS na numer 8090. W wiadomości zwrotnej zostanie przesłana konfiguracja – należy zatwierdzić instalację otrzymanych ustawień. W przypadku nieotrzymania wiadomości konfiguracyjnej lub wystąpienia dalszych problemów z konfiguracją MMS, pomoc można uzyskać pod numerem telefonu: 699 711 699.

Korzystam z usługi stały adres IP. Jak skonfigurować urządzenie, aby adres działał prawidłowo?

Konfiguracja punktu dostępu APN dla urządzeń korzystających ze stałego adresu IP została przedstawiona w dokumentach dotyczących zawieranej umowy. W celu uzyskania pomocy w konfiguracji urządzenia działającego ze stałym adresem IP oraz dodatkowych informacji dotyczących usługi stałego adresu IP można skontaktować się z działem obsługi klienta pod numerem telefonu: 699 711 699.

Nie mogę wysyłać ani odbierać wiadomości SMS, co zrobić?

Większość dostępnych urządzeń posiada prawidłowo skonfigurowane ustawienia dotyczące wiadomości SMS. W przypadku braku tych ustawień mogą pojawić się problemy z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości SMS. Wówczas należy w „ustawieniach urządzenia” dotyczących konfiguracji wiadomości SMS, w pozycji „centrum SMS” wpisać numer: +48 601 000 310.

Mam roaming. Połączenia głosowe działają, jednak nie mogę wysyłać MMS i korzystać z internetu za granicą. Jak rozwiązać ten problem?

W celu korzystania z usług MMS i internet w roamingu (dotyczy ofert, dla których roaming jest dostępny), na karcie SIM musi być uruchomiona usługa GPRS Roaming. Usługa ta domyślnie na karcie SIM jest wyłączona, jej aktywacji można dokonać telefonicznie pod numerem: 699 711 699. Należy też sprawdzić, czy urządzenie jest prawidłowo skonfigurowanie, aby nie blokowało wiadomości MMS i internetu w roamingu.

Nie znalazłeś/-aś informacji, których szukasz?
Sprawdz Najczęściej zadawane pytania
lub skontaktuj się z doradcą sieci OTVARTA, dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699

Otvarta? To się opłaca!

Dowiedz się jak bardzo! Zostaw numer - oddzwonimy i razem wybierzemy dla Ciebie najlepszą ofertę.