Chcesz rozmawiać tanio? Przenieś numer do OTVARTA!

Jak przenieść numer?
Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych Klientów i cieszyć się abonamentem tańszym od najtańszego na rynku, lecz zachować dotychczasowy numer telefonu komórkowego? Nic prostszego! Dowiedz się, jak łatwo to zrobić!

Zmiana operatora na nowego, np. na sieć OTVARTA, nie musi oznaczać konieczności zmiany obecnego numeru telefonu. Nie wymaga również żadnych formalności z Twojej strony poza złożeniem odpowiedniego wniosku (trwa to 10 minut, poniżej przeczytasz, jak łatwo można to zrobić). Wszystkie pozostałe formalności – łącznie z rozwiązaniem umowy z poprzednią siecią – załatwi za Ciebie OTVARTA. 

Jak wygląda przenoszenie numeru w sieci OTVARTA?

W przypadku OTVARTA wniosek o przeniesienie składamy drogą elektroniczną. Jak? Kliknij w przycisk „Przenieś numer”, który znajduje się na samej górze (tuż pod ceną) lub na samym dole opisu konkretnego abonamentu, np. O! Najlepsza!

1. Na ekranie komputera pojawi się okienko, w które należy wpisać swój aktualny numer telefonu. To ważne, bo na podany numer przyjdzie w ciągu kilkudziesięciu sekund kod weryfikacyjny. W ten sposób sprawdzamy, że rzeczywiście chcesz przenieść numer.

2. Odbierz na swoim telefonie kod weryfikacyjny i wpisz go w okienko, które pojawiło się na ekranie komputera, 

a następnie w formularzu zaznacz:

a) u jakiego operatora obecnie posiadasz numer

b) jaki rodzaj umowy posiadasz – abonament, karta czy mix (ta informacja ma wpływ na to, kiedy można przenieść numer)

c) tryb, w jakim chcesz wypowiedzieć umowę

oraz wpisz pozostałe dane do formularza.

3. W ciągu 30 minut od wypełnienia i wysłania formularza na podany przez Ciebie numer telefonu zadzwoni pracownik sieci OTVARTA, z którym ustalisz dodatkowe szczegóły.

4. W ciągu 24 godzin przesyłką kurierską otrzymasz w wersji papierowej wniosek o przeniesienie numeru do innego operatora – w tym przypadku do naszej sieci – wraz z pełnomocnictwem dla OTVARTA, dzięki któremu nasza sieć będzie mogła reprezentować Cię u obecnego operatora, a więc załatwić wszystkie formalności związane z przeniesieniem numeru i rozwiązaniem dotychczasowej umowy.

5. Odeślij podpisany wniosek o przeniesienie i pełnomocnictwo – to ostatnia rzecz, którą musisz zrobić, by zachować stary numer telefonu i jednocześnie cieszyć się nowym abonamentem w bardzo atrakcyjnej cenie.

Tryby przeniesienia numeru

O tym, jak i kiedy można przenieść numer do innej sieci decydują rodzaj zawartej umowy oraz sposób, w jaki korzystasz z telefonii mobilnej. 

I tak, jeśli masz umowę na abonament telefoniczny, do wyboru są 3 tryby przeniesienia numeru:

1. Z okresem wypowiedzenia – to sytuacja, w której kończy się umowa z poprzednim operatorem, zawieramy nową i chcemy płynnie przejść z jednej sieci do drugiej, albo w sytuacji, kiedy mamy w umowie klauzulę, że okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i zachowujemy ten okres, nie chcąc płacić kary umownej (naliczanej według taryfy konkretnego operatora) za zerwanie umowy.

2. Na koniec okresu promocyjnego – informację na ten temat znajdziesz w umowie z dotychczasowym operatorem. Okres promocyjny to czas, kiedy płacisz niższy abonament niż jego cena wyjściowa, np. w momencie zawierania umowy z dotychczasową siecią wybrany abonament kosztował 65 zł miesięcznie, ale w wyniku rabatu płacisz za niego 45 zł.

3. Bez zachowania okresu wypowiedzenia z obecnym operatorem – to sytuacja, w której niemal z dnia na dzień decydujesz się korzystać z usług sieci OTVARTA, bo ma lepszą ofertę niż obecny dostawca usługi. Przy takim trybie przeniesienia numeru należy się liczyć z tym, że dotychczasowy operator naliczy karę umowną za zerwanie umowy. Zazwyczaj jest ona równowartością kosztów abonamentu za okres wypowiedzenia umowy. Co to znaczy? Na przykład: jeśli za abonament płacimy miesięcznie 55 zł i mamy 3-miesięczny okres wypowiedzenia umowy, to kara, którą naliczy nam dotychczasowy dostawca usługi będzie wynosiła 165 zł, czyli równowartość opłaty abonamentowej za 3 miesiące, bo tyle trwa okres wypowiedzenia umowy.

Z kolei jeśli wybierzesz opcję „przeniesienie numeru na kartę”, wybierasz po prostu „przeniesienie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w ciągu... dni” i określasz liczbę dni, czyli kiedy chcesz, aby przeniesienie nastąpiło. 

Aktywacja karty

Jak widać przeniesienie numeru do sieci OTVARTA jest naprawdę proste i wygodne. Poza wypełnieniem formularza na naszej stronie internetowej, nie wymaga od Ciebie żadnych dodatkowych działań.

Warto na koniec dodać, że sama zmiana operatora jest niezauważalna. Odbywa się w nocy między 24.00 a 3.00 rano. Jeśli włożysz kartę OTVARTA do telefonu wieczorem w dzień, w którym kończy się umowa z dotychczasowym dostawcą, pamiętaj, aby rano wyłączyć i włączyć telefon – w ten sposób aktywujesz kartę OTVARTA.

INTERNET ORAZ STAŁY ADRES IP Informacje

1. Czy istnieje możliwość przypisania stałego adresu IP dla internetu mobilnego?
Tak. W celu korzystania ze stałego adresu IP wystarczy zawrzeć z OTVARTA umowę w ramach taryfy. Posiadając odpowiednio skonfigurowane urządzenie, można korzystać z internetu ze stałym adresem IP prywatnym lub publicznym.
3. Internet działa znacznie wolniej. Co się dzieje?
W ramach opłaty abonamentowej dostępna jest transmisja danych, w wyznaczonej ilości jednostek w okresie rozliczeniowym. Po wykorzystaniu przyznanej ilości jednostek w danym okresie rozliczeniowym, prędkość transmisji danych może ulec istotnej zmianie do czasu zakończenia okresu rozliczeniowego. W celu przywrócenia pełnej prędkości transmisji danych należy skorzystać z usługi zwiększenia dostępnej ilości jednostek lub poczekać do kolejnego okresu rozliczeniowego. Aktywacji usługi zwiększenia dostępnej ilości jednostek transmisji danych można dokonać dzwoniąc pod numer: 699 711 699.
2. W jaki sposób dokonać wyboru rodzaju adresu IP?
Wybór rodzaju adresu IP odbywa się podczas składania zamówienia w e-Sklepie. Najpierw określamy, czy chcemy stały, czy dynamiczny adres IP. Po wybraniu stałego adresu IP pojawia się opcja wyboru między publicznym, a prywatnym adresem IP. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Nie znalazłeś/-aś informacji, których szukasz?
Sprawdz Najczęściej zadawane pytania
lub skontaktuj się z doradcą sieci OTVARTA, dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699

Otvarta? To się opłaca!

Dowiedz się jak bardzo! Zostaw numer - oddzwonimy i razem wybierzemy dla Ciebie najlepszą ofertę.