OTVARTA jest operatorem komórkowym, który współpracuje z siecią Plus i korzysta z ich nadajników. Dzięki temu dysponujemy najlepszym zasięgiem. Mapa zasięgu dostępna jest tutaj.
Często zadawane pytania
Pytania dotyczące sieci OTVARTA
Wszystkie karty SIM i eSIM OTVARTA umożliwiają korzystanie z technologii LTE. Technologię LTE musi też obsługiwać urządzenie, z którego korzysta karta. Konieczne jest włączenie usługi LTE na karcie SIM lub eSIM.
Jeśli na stronach z ofertą, na stronie, na której znajdujesz się obecnie nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie/pytania, możesz je zadać poprzez formularz dostępny tutaj lub dzwoniąc pod numer 699 711 699.
Tak. Kartę eSIM możesz wybrać podczas składania zamówienia. Kartę eSIM można zainstalować w telefonie z wbudowanym specjalnym modułem, który jest w stanie zapisać pobraną cyfrową wersję karty SIM.
Oczywiście - wystarczy, że podczas składania zamówienia zaznaczysz w formularzu zamówienia odpowiednią formę umowy - karta.
Dostarczona przez nas karta SIM jest dostosowana do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w telefonie tradycyjnym, jak i w najnowszych modelach smartfonów. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę o formacie, który obsłuży posiadany telefon - SIM, Micro SIM, Nano SIM. Jeśli podczas składania zamówienia wybrana została karta eSIM, zostanie ona udostępniona drogą elektroniczną w formie kodu QR.
Wszystkie karty SIM OTVARTA są kartami USIM.
Tak. Aby móc korzystać z technologii 5G, konieczne jest posiadanie odpowiedniego urządzenia, obsługującego technologię 5G oraz przebywanie w zasięgu sieci 5G.
Przeniesienie numeru jest bardzo proste, wystarczy wejść na stronę sklepu i pod wybraną ofertą kliknąć "Przenieś numer". Następnie podaj numer telefonu, który chcesz przenieść - na ten numer wysłany zostanie kod weryfikacyjny umożliwiający złożenie zamówienia. W kolejnych krokach zostaniesz poproszony podanie wszystkich danych niezbędnych do przygotowania umowy oraz wniosku o przeniesienie numeru.
Jeśli umowa na Internet mobilny jest na czas nieokreślony, tak jak jest to w OTVARTA, to zdecydowanie lepsza jest oferta na abonament. Oferta z umową daje większą swobodę - w przypadku wykorzystania całego pakietu danych nie ma konieczności zasilania konta, wystarczy uruchomić dodatkowy pakiet danych, za który opłata naliczona zostanie na kolejnej fakturze.
Złożenie zamówienia
Po złożeniu zamówienia otrzymasz wiadomość e-mail lub SMS z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia. Przesłana wiadomość e-mail zawiera link do strony, na której można sprawdzić aktualny status zamówienia. Po przygotowaniu przez OTVARTA umowy:
- jeśli została wybrana pisemna forma umowy: wysyłamy kolejną wiadomość e-mail lub SMS zawierającą nazwę firmy kurierskiej dostarczającej przesyłkę oraz numer listu przewozowego,
- jeśli została wybrana dokumentowa forma umowy (e-umowa): na adres e-mail podany podczas składania zamówienia wysyłamy komplet dokumentów niezbędny do zawarcia umowy, po jej zawarciu wysłana zostaje karta SIM (listem poleconym) lub eSIM (mailem).
Jeśli umowa zawarta została w formie dokumentowej (e-umowa), kartę SIM prześlemy listem poleconym po zawarciu umowy. W przypadku karty e-SIM, kod QR niezbędny do jej instalacji w urządzeniu prześlemy na podany podczas składania zamówienia adres e-mail.
Po zamówieniu kuriera zostanie wysłana wiadomość e-mail lub SMS zawierająca numer przesyłki. Kurier przed wizytą skontaktuje się telefonicznie w celu ustalenia godziny przyjazdu. Jeśli jednak nie zastanie osoby uprawnionej do podpisania umowy, ponownie skontaktuje się z nią telefonicznie w celu ustalenia terminu ponownej wizyty.
Po złożeniu zamówienia z umową w formie pisemnej, wszystkie dokumenty oraz kartę SIM wyślemy kurierem. Umowa zostaje zawarta w chwili podpisania obydwu egzemplarzy umowy w obecności kuriera. Jeśli zamówiona została karta e-SIM, kod QR niezbędny do jej instalacji wyślemy w wiadomości e-mail po powrocie podpisanej umowy do OTVARTA.
Składając zamówienie z e-umową, wszystkie niezbędne dokumenty prześlemy pocztą elektroniczną, kartę SIM prześlemy listem poleconym. Jeśli zamówiona została karta e-SIM - zostanie ona wysłana drogą elektroniczną po zawarciu umowy.
Przesyłka, którą dostarczy kurier zawiera dwa komplety dokumentów oraz kartę SIM (jeśli została zamówiona). Dostarczone dokumenty należy parafować na każdej stronie oraz podpisać w wyznaczonych miejscach. Następnie jeden komplet dokumentów należy przekazać kurierowi, a drugi zostawić sobie.
Taka wiadomość jest wysyłana, jeśli podczas składania zamówienia wybrana została e-umowa. W załącznikach znajdują się wszystkie dokumenty dotyczące umowy. Aby podpisać umowę, należy kliknąć w przycisk znajdujący się w wiadomości i postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Pytania dotyczące aktywacji numeru i umowy
Jeśli zamówiłeś Internet mobilny to usługa zostanie aktywowana po opłaceniu faktury aktywacyjnej. W przypadku abonamentu telefonicznego numer aktywuje się w momencie powrotu dokumentów do naszej siedziby, sprawdzeniu ich i zatwierdzeniu(dla umowy papierowej), lub po potwierdzeniu otrzymania karty SIM (dla umowy elektronicznej). Jeśli jest to numer przenoszony z innej sieci, zostanie on aktywowany zgodnie z warunkami ustalonymi we wniosku o przeniesienie numeru oraz w umowie.
Aby karta SIM została aktywowana konieczne jest potwierdzenie jej otrzymania. W tym celu, po otrzymaniu przesyłki z kartą, należy zalogować się w Portalu OTVARTA 24/7 i w zakładce usługi potwierdzić numer otrzymanej karty. Otrzymanie karty SIM możesz także potwierdzić telefonicznie, kontaktując się z BOK pod numerem telefonu 699 711 699.
Czas trwania jest określony w umowie. Zależy od tego, jaką opcję wybrano oraz od zawieranych promocji. Zwykle umowa zawierana jest na czas nieokreślony. Oznacza to, że można ją w każdej chwili wypowiedzieć. Okres wypowiedzenia wynosi miesiąc.
Pytania dotyczące karty SIM/eSIM
W przypadku zamówienia internetu mobilnego, usługa będzie aktywna po opłaceniu faktury aktywacyjnej. Jeśli zamówiony został abonament telefoniczny, numer aktywuje się po powrocie podpisanych dokumentów do naszej siedziby. Numer przenoszony z innej sieci aktywuje się zgodnie z warunkami ustalonymi we wniosku o przeniesienie numeru oraz w umowie.
Jeśli zamówiona została usługa z ekologiczną kartą eSIM, kurier dostarczy Ci tylko umowę do podpisania. Po powrocie podpisanej umowy udostępniony zostanie specjalny kod QR, który należy zeskanować za pomocą telefonu wyposażonego w moduł eSIM.
W przypadku wprowadzenia trzykrotnie nieprawidłowego numeru PIN wyświetlone zostanie zapytanie o numer PUK. Po jego prawidłowym wpisaniu należy ustawić nowy numer PIN.
W przypadku zgubienia karty SIM/eSIM należy zgłosić jej blokadę pod numerem telefonu 699 711 699. W czasie rozmowy telefonicznej karta SIM/eSIM zostanie zablokowana. Jednocześnie przyjmujący zlecenie zablokowania karty SIM/eSIM udzieli informacji w jakim czasie wyślemy duplikat zagubionej karty SIM/eSIM. Opłata za wymianę karty SIM/eSIM określona jest w cenniku i zostanie doliczona do kolejnej faktury. Po odebraniu karty SIM lub kodu QR, jeśli korzystasz z karty eSIM, należy zgłosić jej odblokowanie pod numerem telefonu 699 711 699. Wysłany duplikat karty umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem.
Karta SIM dostarczona wraz z umową dostosowana jest do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w klasycznym telefonie z klawiaturą jak i w najnowszych modelach smartfonów, a także w modemach i routerach. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę w formacie, który obsłuży posiadane urządzenie. Warto jednak pozostawić pozostałą część karty, może się ona przydać w przyszłości. Na plastiku, w którym została zamocowana karta SIM umieszczony jest numer seryjny karty SIM a także numery PIN i PUK.
Numery PIN i PUK nadrukowane zostały na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Kody PIN i PUK dla karty eSIM udostępnione zostały wraz z kodem QR, dostępne są one również w Portalu OTVARTA 24/7 po zalogowaniu się. Numer PUK można też uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699.
W przypadku wpisania 10 razy błędnego numeru PUK karta SIM/eSIM zostaje zablokowana. Jej odblokowanie możliwe jest tylko i wyłącznie poprzez jej wymianę. Zablokowanie karty SIM/eSIM oraz chęć otrzymania duplikatu karty należy zgłosić telefonicznie w BOK pod numerem telefonu 699 711 699 lub mailowo z kontaktowego adresu e-mail. Opłata za wydanie duplikatu karty SIM/eSIM określona jest w cenniku i zostanie doliczona do kolejnej faktury. Odebranie nowej karty SIM należy zgłosić telefonicznie w BOK pod numerem telefonu 699 711 699 – zostanie ona wtedy aktywowana. Jeśli korzystasz z karty eSIM – otrzymasz kod QR niezbędny do aktywacji nowej karty. Po jego zeskanowaniu karta automatycznie się aktywuje.
Pytania dotyczące e-Faktury
e-Faktura jest fakturą wysyłaną drogą elektroniczną na adres e-mail. Adres ten podaje się przy zawieraniu umowy. Faktura papierowa jest wysyłana pocztą tradycyjną. Szczegółowe informacje dotyczące faktur znajdują się tutaj.
Tak, z e-Faktury można zrezygnować w każdym czasie w trakcie trwania umowy. Po rezygnacji z faktury elektronicznej, jej papierowa wersja będzie wysyłana pocztą od następnego okresu rozliczeniowego.
e-Fakturę można aktywować w momencie podpisania umowy lub w trakcie jej trwania. W przypadku aktywacji e-Faktury w trakcie trwania umowy, będzie ona wysyłana drogą elektroniczną od następnego okresu rozliczeniowego.
Pytania dotyczące MMS i dostępu do Internetu
Po pierwszym uruchomieniu telefonu lub po przełożeniu karty SIM do innego urządzenia, automatycznie zostaną wysłane specjalne wiadomości konfiguracyjne zawierające ustawienia Internetu i wiadomości MMS. Po otrzymaniu takich wiadomości wystarczy je otworzyć i zainstalować postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie telefonu.
Wystarczy wysłać SMS o treści odpowiednio: MMS lub INTERNET na bezpłatny numer 8090. Wiadomości ułatwiające konfigurację urządzenia zostaną ponownie przesłane.
Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja urządzenia. W celu otrzymania ustawień wystarczy wysłać SMS na bezpłatny numer 8090 o treści MMS. W zwrotnej wiadomości SMS otrzymasz gotową do zainstalowania konfigurację lub instrukcję ułatwiającą skonfigurowanie Twojego urządzenia.
Aby korzystać z Internetu w technologii 5G konieczne jest przede wszystkim posiadanie urządzenia wspierającego ten standard oraz przebywanie w zasięgu sieci 5G. W przypadku niektórych telefonów konieczne może być również ręczne włączenie 5G w ustawieniach urządzenia.
Aby nawiązać połączenie z routerem, wyszukaj na komputerze wśród dostępnych sieci WIFI sieć o nazwie zgodnej z nazwą podaną na naklejce na routerze. Po poprawnym wpisaniu hasła do tej sieci przejdź do panelu zarządzania routerem. Adres strony służącej do zarządzania routerem znajdziesz na naklejce na urządzeniu. Przejdź do ustawień routera i ustaw APN (punkt dostępu) na:
-www.mobilny.pl (dla usługi z dynamicznym adresem IP)
-internet.pl (dla usługi ze stałym adresem IP)
Zapisz ustawienia i kliknij "Połącz".
Przy pierwszym uruchomieniu karty SIM lub eSIM, OTVARTA automatycznie wyśle do karty ustawienia MMS oraz do Internetu. Wiadomości konfiguracyjne wystarczy otworzyć i zatwierdzić instalację otrzymanych w nim ustawień lub postępować zgodnie z przesłaną instrukcją. Szczegółowa instrukcja konfiguracji Internetu oraz MMS dostępna jest na stronie dokumenty do pobrania
Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja urządzenia. W celu otrzymania ustawień wystarczy wysłać SMS na bezpłatny numer 8090 o treści MMS. W zwrotnej wiadomości SMS otrzymasz gotową do zainstalowania konfigurację lub instrukcję ułatwiającą skonfigurowanie Twojego urządzenia.
Przyczyną tego może być wykorzystanie dostępnego pakietu internetowego. Aktualne zużycie pakietu internetowego możesz sprawdzić logując się do Portalu OTVARTA 24/7, Aplikacji OTVARTA 24/7 lub za pomocą krótkiego kodu USSD: *136#.
W większości przypadków, po podłączeniu modemu do gniazda USB w komputerze, automatycznie pojawi się panel do zarządzania urządzeniem. Należy wejść w ustawienia profili i utworzyć nowy profil. Następnie uzupełnij pola:
- Nazwa profilu: OTVARTA
- APN: www.mobilny.pl (dla usługi z dynamicznym adresem IP) lub internet.pl (dla usługi ze stałym adresem IP).
Zapisz ustawienia i kliknij połącz.
Elektroniczne Biuro Obsługi Abonenta – Portal OTVARTA 24/7
Aby zalogować się do Portalu OTVARTA 24/7 nie jest potrzebny login i hasło. Na stronie Portal OTVARTA 24/7 wystarczy wpisać kontaktowy numer telefonu, na który zostanie wysłana wiadomość SMS zawierająca kod umożliwiający zalogowanie się do Portalu OTVARTA 24/7. Portal OTVARTA 24/7 dostępny jest tutaj.
W Portalu OTVARTA 24/7 możesz sprawdzić aktualny stan konta, pobrać fakturę oraz billing, a także sprawdzić jakie usługi są aktywne na karcie SIM/eSIM. Za pomocą Portalu OTVARTA 24/7 możesz zamawiać również dodatkowe usługi i pakiety.
Pytania dotyczące roamingu
W sieci OTVARTA usługa roamingu dostępna jest w taryfach O! Pełna Opcja! 5G oraz O! Mam Wszystko! 5G. Jeśli korzystasz z innej taryfy, aby móc skorzystać z usług poza granicami Polski, konieczna jest aktywacja bezpłatnego Pakietu Wakacyjnego. Usługę możesz aktywować po zalogowaniu się do Portalu OTVARTA 24/7.
Przede wszystkim należy zweryfikować ustawienia telefonu. Konfiguracja punktów dostępu (APN) w telefonie musi być zgodna z instrukcją otrzymaną w wiadomościach konfiguracyjnych oraz instrukcją dostępną tutaj. Ponadto w niektórych urządzeniach konieczne jest odblokowanie transmisji danych w roamingu. Jeśli wszystkie ustawienia są poprawne wyłącz i włącz ponownie telefon.
W ramach Pakietu Wakacyjnego usługa Internetu oraz MMS za granicą nie jest dostępna.
Pytania dotyczące stałego adresu IP
Stałe IP klasy publicznej daje możliwość posiadania własnego serwera. Dzięki temu można założyć i administrować własną stroną internetową lub być tzw. hostem podczas grania w sieci. Stałe IP ułatwia wymianę plików z innymi użytkownikami oraz zdalny dostęp do komputera. Pozwala również monitorować dom lub mieszkanie podczas podróży.
Przy zdalnym zarządzaniu domową siecią oraz podglądzie kamer niezbędna jest odpowiednia ich konfiguracja. Bardzo pomocne jest posiadanie stałego adresu IP, który ułatwia zlokalizowanie w sieci naszych urządzeń i zarządzanie nimi.
Publiczny adres IP jest niezbędny do zaistnienia w Internecie. Dzięki niemu można nas zlokalizować w sieci, bo wszystkie czynności, które wykonujemy w Internecie są przypisane do naszego urządzenia (komputera, telefonu komórkowego, tabletu). Jest konieczny, aby zdalnie połączyć się z komputerem lub kamerą zainstalowaną w naszym mieszkaniu lub innym lokalu.
Stały adres IP nie jest konieczny do przeglądania stron w Internecie, ani też do korzystania z serwisów takich jak Skype lub Facebook.
Jest taka możliwość w sieci OTVARTA. Posiadając odpowiednio skonfigurowane urządzenie, można korzystać z Internetu ze stałym adresem IP, zarówno prywatnym jak i publicznym.
Publiczny adres IP jest niezbędny do zaistnienia w Internecie. Dzięki niemu można nas zlokalizować w sieci, bo wszystkie czynności, które wykonujemy w Internecie są przypisane do naszego urządzenia (komputera, telefonu komórkowego, tabletu). Jest konieczny, aby zdalnie połączyć się z komputerem lub kamerą zainstalowaną w naszym mieszkaniu lub innym lokalu.
W przypadku prywatnego adresu IP urządzenie znajduje się wewnątrz podsieci, w której wszystkie urządzenia posiadają podobne adresy. Ze względu na ich dużą liczbę, specjalny mechanizm tłumaczy całą pulę na jeden adres publiczny.
Pytania dotyczące aplikacji OTVARTA 24/7
Aplikacja OTARTA 24/7 służy do zarządzania Twoimi usługami w OTVARTA. Za jej pomocą sprawdzisz aktualne saldo, aktywne usługi i ich stan, a także opłacisz fakturę. Więcej informacji o naszej aplikacji tutaj.
Proces logowania w aplikacji przebiega bardzo podobnie jak w Portalu OTVARTA 24/7. Aby się zalogować, w odpowiednim polu w aplikacji wpisz swój kontaktowy numer telefonu. Na ten numer wyślemy za pomocą wiadomości SMS jednorazowy kod potrzebny do zalogowania.
Z aplikacji OTVARTA 24/7 można korzystać na urządzeniach z systemem Android w wersji 6.0 i nowszej.
Aplikację możesz pobrać bezpośrednio ze sklepu z aplikacjami na swoim urządzeniu lub klikając tutaj.
Wi-Fi Calling
Wi-Fi Calling, lub inaczej Voice over Wi-Fi to usługa, dzięki której połączenia, wysyłanie oraz odbieranie wiadomości SMS i MMS realizowane są za pośrednictwem sieci Wi-Fi, a nie przez sieć telefonii komórkowej.
Tak. Usługa Wi-Fi Calling umożliwia również wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS i MMS.
Opłaty za każde połączenie, SMS lub MMS realizowane przez Wi-Fi Calling naliczane są zgodnie z taryfą, z której korzystasz. Korzystając z Wi-Fi Calling za granicą, opłaty za połączenia naliczane są tak, jakby były wykonywane z Polski.
Przykłady:
- Połączenie z Polski za granicę (na zagraniczny numer telefonu) rozliczone będzie jak rozmowa międzynarodowa do danego kraju.
- Połączenie z innego kraju do Polski rozliczone będzie jak rozmowa wykonywana z Polski do Polski.
- Połączenie z innego kraju na numer zagraniczny (nie polski) rozliczone będzie jak rozmowa międzynarodowa wykonana z Polski.
Jeśli przebywając w zasięgu sieci LTE i podczas rozmowy realizowanej przez Wi-Fi Calling utracony zostanie zasięg sieci Wi-Fi, to połączenie będzie kontynuowane przez sieć LTE. Jeśli rozmowa jest realizowana w zasięgu 2G lub 3G - połączenie zostanie przerwane. Podczas korzystania z Wi-Fi Calling podczas rozmowy w za granicą to połączenie zostanie przerwane bez względu na zasięg sieci.
Nie. Do korzystania z usługi nie jest potrzebna żadna dodatkowa aplikacja. Wystarczy, że usługa jest aktywna na karcie SIM/eSIM oraz w ustawieniach telefonu.
Usługę Wi-Fi Calling można włączyć na trzy sposoby:
1. Bezpłatnie krótkim kodem USSD *101*11*1327#,
2. Bezpłatnie przez Portal OTVARTA 24/7,
3. Telefonicznie - opłata zgodnie z obowiązującym Cennikiem.
Po poprawnej aktywacji i konfiguracji usługi na górnym pasku wyświetlacza telefonu pojawi się ikona VoWiFi lub ikona słuchawki z symbolem Wi-Fi.
VoLTE - Voice over LTE
VoLTE czyli Voice over LTE to technologia umożliwiająca nawiązywanie połączeń głosowych za pomocą technologii 4G/LTE. Dzięki tej technologii połączenia nawiązywane są zauważalnie szybciej, a jakość dźwięku jest dużo wyższa w porównaniu do rozmów realizowanych przez sieci 2G i 3G. Ponadto, podczas rozmowy można korzystać z szybkiego internetu 4G/LTE. W niektórych krajach, w których wyłączono sieci 2G i 3G (np Stany Zjednoczone) połączenia realizowane są tylko za pośrednictwem voLTE.
W celu włączenia VoLTE w telefonie, należy wejść w jego ustawienia i odszukać opcję "Użyj VoLTE". Funkcja dostępna jest w wybranych modelach telefonów z aktualną wersją oprogramowania. Szczegółowe informacje dotyczące aktywacji VoLTE można znaleźć w Instrukcji aktywacji VoLTE
Połączenia realizowane przez VoLTE rozliczane są tak samo jak połączenia nawiązywane przez sieci 2G i 3G - zgodnie z obowiązującym cennikiem i taryfą.
Usługę VoLTE można włączyć na trzy sposoby:
1. Bezpłatnie krótkim kodem USSD *101*11*1327#,
2. Bezpłatnie przez Portal OTVARTA 24/7,
3. Telefonicznie - opłata zgodnie z obowiązującym Cennikiem.
Po poprawnej aktywacji i konfiguracji usługi na górnym pasku wyświetlacza telefonu pojawi się ikona VoLTE.
Jeśli podczas rozmowy przez VoLTE za granicą utracony zostanie zasięg sieci LTE to połączenie zostanie przerwane. Jeśli rozmowa za granicą realizowana jest przez VoLTE, aby rozmawiać przez Wi-Fi Calling, konieczne jest zakończenie połączenia i jego ponowne wykonanie za pomocą Wi-Fi Calling.
lub skontaktuj się z doradcą sieci OTVARTA, dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699