Często zadawane pytania

Pytania dotyczące sieci OTVARTA

1. Z zasięgu jakiej sieci korzysta OTVARTA?
OTVARTA działa na zasięgu sieci PLUS. Mapa zasięgu dostępna jest tutaj.
3. Chce korzystać z LTE czy będzie działało?
Wszystkie karty SIM OTVARTA umożliwiają korzystanie z technologii LTE. Technologię LTE musi też obsługiwać urządzenie, z którego korzysta karta. Konieczne jest włączenie usługi LTE na karcie SIM.
5. W jaki sposób mogę uzyskać odpowiedzi dotyczące usług świadczonych przez sieć OTVARTA?
Jeśli na stronach z ofertą, na stronie, na której znajdujesz się obecnie oraz w zakładce Pomoc nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie/pytania, możesz je zadać poprzez formularz dostępny tutaj lub dzwoniąc pod numer 699 711 699.
2. Jaką kartę sim otrzymam podpisując umowę?
Dostarczona przez nas karta SIM jest dostosowana do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w telefonie tradycyjnym, jak i w najnowszych modelach smartfonów. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę o formacie, który obsłuży posiadany telefon - SIM, Micro SIM, Nano SIM.
4. Inni operatorzy wymieniają karty SIM na karty USIM. Jaką kartę otrzymam?
Wszystkie karty SIM OTVARTA są kartami USIM.

Pytania dotyczące e-faktury

1. Czym różni się e-faktura od faktury papierowej?
E-faktura jest fakturą wysyłaną drogą elektroniczną na adres e-mail. Adres ten podaje się przy zawieraniu umowy lub w późniejszym terminie dopisuje się go do konta abonenckiego. Faktura papierowa jest wysyłana pocztą tradycyjną.
2. Kiedy mogę aktywować e-fakturę?
E-fakturę można aktywować w momencie podpisania umowy lub w trakcie jej trwania. W przypadku aktywacji e-faktury w trakcie trwania umowy, będzie ona wysyłana drogą elektroniczną od następnego okresu rozliczeniowego.

Pytania dotyczące MMS i dostępu do internetu

1. Jak mogę skonfigurować mój telefon do usługi MMS oraz aby móc korzystać z internetu?
Przy pierwszym uruchomieniu karty SIM, OTVARTA automatycznie wyśle do karty ustawienia MMS oraz do internetu. Wiadomości konfiguracyjne wystarczy otworzyć i zatwierdzić instalację otrzymanych w nim ustawień. W przypadku nieotrzymania wiadomości konfiguracyjnych należy postępować zgodnie z instrukcją przedstawioną w zakładce Pomoc
2. Wiadomości konfiguracyjne do usługi MMS i internetu zostały przypadkowo skasowane. Jak mogę je odzyskać?
Wystarczy wysłać SMS o treści odpowiednio: MMS lub INTERNET na numer 8090. Wiadomości ułatwiające konfigurację urządzenia zostaną ponownie przesłane.

Pytania dotyczące aktywacji numeru i umowy

1. Kiedy mój numer się aktywuje?
Numer aktywuje się w momencie powrotu dokumentów do naszej siedziby, sprawdzeniu ich i zatwierdzeniu. W przypadku numeru przenoszonego zostanie on aktywowany zgodnie z warunkami ustalonymi we wniosku na przeniesienie numeru oraz w umowie.
3. Jak długo trwa umowa?
Czas trwania jest określony w umowie. Zależy od tego, jaką opcję wybrano oraz od zawieranych promocji. Zwykle umowa zawierana jest na czas nieokreślony. Oznacza to, że można ją w każdej chwili wypowiedzieć. Okres wypowiedzenia wynosi miesiąc.
2. Co się stanie jeśli kurier przyjedzie z umową, a mnie nie będzie w domu?
Kurier przed wizytą skontaktuje się telefonicznie w celu ustalenia godziny przyjazdu. Jeśli jednak nie zastanie osoby uprawnionej do podpisania umowy, zadzwoni ponownie i ustali nowy termin podpisania umowy.

Pytania dotyczące IP

1. Do czego może mi się przydać stałe IP?
Stałe IP klasy publicznej daje możliwość posiadania własnego serwera. Dzięki temu można założyć i administrować własną stroną internetową lub być tzw. hostem podczas grania w sieci. Stałe IP ułatwia wymianę plików z innymi użytkownikami oraz zdalny dostęp do komputera. Pozwala również monitorować dom lub mieszkanie podczas podróży.
3. Chciałbym zarządzać „inteligentnym domem” – mieć dostęp do sieci domowej oraz do podglądu kamer. Czego potrzebuję?
Przy zdalnym zarządzaniu domową siecią oraz podglądzie kamer niezbędna jest odpowiednia ich konfiguracja. Bardzo pomocne jest posiadanie stałego adresu IP, który ułatwia zlokalizowanie w sieci naszych urządzeń i zarządzanie nimi.
5. Jaka jest różnica między dynamicznym i stałym adresem IP?
Dynamiczny adres IP jest adresem zmiennym. Oznacza to, że przy każdym włączeniu komputera przydzielany jest inny numer IP. Stały adres IP jest – jak nazwa wskazuje – adresem niezmiennym. Przy każdym włączeniu komputera przydzielany jest ten sam adres IP. Stały adres IP można porównać do adresu zamieszkania, jest jedyny i niepowtarzalny. Więcej informacji tutaj.
2. Czy muszę mieć stały adres IP, aby korzystać z Facebooka, Skype lub po prostu z internetu?
Stały adres IP nie jest konieczny do przeglądania stron w internecie, ani też do korzystania z serwisów takich jak Skype lub Facebook.
4. Czy istnieje możliwość przypisania stałego adresu IP dla internetu mobilnego?
Jest taka możliwość w sieci OTVARTA. Posiadając odpowiednio skonfigurowane urządzenie, można korzystać z internetu ze stałym adresem IP, zarówno prywatnym jak i publicznym.
6. Jaka jest różnica pomiędzy adresem IP prywatnym a publicznym?
Publiczny adres IP jest niezbędny do zaistnienia w Internecie. Dzięki niemu można nas zlokalizować w sieci, bo wszystkie czynności, które wykonujemy w Internecie są przypisane do naszego urządzenia (komputera, telefonu komórkowego, tabletu). Jest konieczny, aby zdalnie połączyć się z komputerem lub kamerą zainstalowaną w naszym mieszkaniu lub innym lokalu.

W przypadku prywatnego adresu IP urządzenie znajduje się wewnątrz podsieci, w której wszystkie urządzenia posiadają podobne adresy. Ze względu na ich dużą liczbę, specjalny mechanizm tłumaczy całą pulę na jeden adres publiczny.
Nie znalazłeś/-aś informacji, których szukasz?
Sprawdz Najczęściej zadawane pytania
lub skontaktuj się z doradcą sieci OTVARTA, dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699

Otvarta? To się opłaca!

Dowiedz się jak bardzo! Zostaw numer - oddzwonimy i razem wybierzemy dla Ciebie najlepszą ofertę.