Często zadawane pytania

Pytania dotyczące sieci OTVARTA

1. Jaki zasięg ma OTVARTA?

OTVARTA jest operatorem komórkowym, który współpracuje z siecią Plus i korzysta z ich nadajników. Dzięki temu dysponujemy najlepszym zasięgiem. Mapa zasięgu dostępna jest tutaj.

3. Czy w sieci OTVARTA działa LTE?

Wszystkie karty SIM i eSIM OTVARTA umożliwiają korzystanie z technologii LTE. Technologię LTE musi też obsługiwać urządzenie, z którego korzysta karta. Konieczne jest włączenie usługi LTE na karcie SIM lub eSIM.

5. W jaki sposób mogę uzyskać odpowiedzi dotyczące usług świadczonych przez sieć OTVARTA?

Jeśli na stronach z ofertą, na stronie, na której znajdujesz się obecnie nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie/pytania, możesz je zadać poprzez formularz dostępny tutaj lub dzwoniąc pod numer 699 711 699.

7. Czy w OTVARTA mogę zamówić usługę z kartą eSIM?

Tak. Kartę eSIM możesz wybrać podczas składania zamówienia. Kartę eSIM można zainstalować w telefonie z wbudowanym specjalnym modułem, który jest w stanie zapisać pobraną cyfrową wersję karty SIM.

9. Mam numer na kartę, czy mogę go przenieść do OTVARTA?

Oczywiście - wystarczy, że podczas składania zamówienia zaznaczysz w formularzu zamówienia odpowiednią formę umowy - karta.

2. Jaką kartę SIM otrzymam podpisując umowę?

Dostarczona przez nas karta SIM jest dostosowana do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w telefonie tradycyjnym, jak i w najnowszych modelach smartfonów. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę o formacie, który obsłuży posiadany telefon - SIM, Micro SIM, Nano SIM. Jeśli podczas składania zamówienia wybrana została karta eSIM, zostanie ona udostępniona drogą elektroniczną w formie kodu QR.

4. Inni operatorzy wymieniają karty SIM na karty USIM. Jaką kartę otrzymam?

Wszystkie karty SIM OTVARTA są kartami USIM.

6. Czy w OTVARTA mogę korzystać z 5G?

Tak. Aby móc korzystać z technologii 5G, konieczne jest posiadanie odpowiedniego urządzenia, obsługującego technologię 5G oraz przebywanie w zasięgu sieci 5G.

8. Jak przenieść numer do OTVARTA?

Przeniesienie numeru jest bardzo proste, wystarczy wejść na stronę sklepu i pod wybraną ofertą kliknąć "Przenieś numer". Następnie podaj numer telefonu, który chcesz przenieść - na ten numer wysłany zostanie kod weryfikacyjny umożliwiający złożenie zamówienia. W kolejnych krokach zostaniesz poproszony podanie wszystkich danych niezbędnych do przygotowania umowy oraz wniosku o przeniesienie numeru.

10. Jaki Internet wybrać - na kartę czy na abonament?

Jeśli umowa na Internet mobilny jest na czas nieokreślony, tak jak jest to w OTVARTA, to zdecydowanie lepsza jest oferta na abonament. Oferta z umową daje większą swobodę - w przypadku wykorzystania całego pakietu danych nie ma konieczności zasilania konta, wystarczy uruchomić dodatkowy pakiet danych, za który opłata naliczona zostanie na kolejnej fakturze.

Złożenie zamówienia

1. Na stronie sklepu wybrałem ofertę i złożyłem zamówienie. Co dalej?

Po złożeniu zamówienia otrzymasz wiadomość e-mail lub SMS z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia. Przesłana wiadomość e-mail zawiera link do strony, na której można sprawdzić aktualny status zamówienia. Po przygotowaniu umowy wysyłamy kolejną wiadomość e-mail lub SMS zawierającą nazwę firmy kurierskiej dostarczającej przesyłkę oraz numer listu przewozowego.

3. Kiedy przyjedzie kurier z umową? Co się stanie, jeśli nie zastanie mnie w domu?

Po zamówieniu kuriera zostanie wysłana wiadomość e-mail lub SMS zawierająca numer przesyłki. Przed dostarczeniem przesyłki kurier skontaktuje się telefonicznie aby ustalić godzinę przyjazdu. W sytuacji, gdy kurier nie zastanie osoby uprawnionej do podpisania umowy, ponownie skontaktuje się z nią telefonicznie, aby ustalić termin kolejnej wizyty.

2. Co przywiezie mi kurier?

Przesyłka dostarczona przez kuriera zawiera dwa komplety dokumentów i kartę SIM (jeśli została zamówiona). Dokumenty należy parafować na każdej stronie oraz podpisać w wyznaczonych miejscach. Jeden komplet dokumentów należy zostawić sobie, drugi należy zwrócić kurierowi.

Pytania dotyczące aktywacji numeru i umowy

1. Kiedy mój numer się aktywuje?

Jeśli zamówiłeś Internet mobilny to usługa zostanie aktywowana po opłaceniu faktury aktywacyjnej. W przypadku abonamentu telefonicznego numer aktywuje się w momencie powrotu dokumentów do naszej siedziby, sprawdzeniu ich i zatwierdzeniu. Jeśli jest to numer przenoszony z innej sieci, zostanie on aktywowany zgodnie z warunkami ustalonymi we wniosku o przeniesienie numeru oraz w umowie.

2. Jak długo trwa umowa?

Czas trwania jest określony w umowie. Zależy od tego, jaką opcję wybrano oraz od zawieranych promocji. Zwykle umowa zawierana jest na czas nieokreślony. Oznacza to, że można ją w każdej chwili wypowiedzieć. Okres wypowiedzenia wynosi miesiąc.

Pytania dotyczące karty SIM/eSIM

1. Kiedy usługa będzie aktywna?

W przypadku zamówienia internetu mobilnego, usługa będzie aktywna po opłaceniu faktury aktywacyjnej. Jeśli zamówiony został abonament telefoniczny, numer aktywuje się po powrocie podpisanych dokumentów do naszej siedziby. Numer przenoszony z innej sieci aktywuje się zgodnie z warunkami ustalonymi we wniosku o przeniesienie numeru oraz w umowie.

3. Zamówiłem kartę eSIM, jak ją aktywować?

Jeśli zamówiona została usługa z ekologiczną kartą eSIM, kurier dostarczy Ci tylko umowę do podpisania. Po powrocie podpisanej umowy udostępniony zostanie specjalny kod QR, który należy zeskanować za pomocą telefonu wyposażonego w moduł eSIM.

5. Pomyliłem się przy wpisywaniu numeru PIN.

W przypadku wprowadzenia trzykrotnie nieprawidłowego numeru PIN wyświetlone zostanie zapytanie o numer PUK. Po jego prawidłowym wpisaniu należy ustawić nowy numer PIN.

7. Zgubiłem telefon wraz z kartą SIM/eSIM. Co zrobić w takim przypadku?

W przypadku zgubienia karty SIM/eSIM należy zgłosić jej blokadę pod numerem telefonu 699 711 699. W czasie rozmowy telefonicznej karta SIM/eSIM zostanie zablokowana. Jednocześnie przyjmujący zlecenie zablokowania karty SIM/eSIM udzieli informacji w jakim czasie wyślemy duplikat zagubionej karty SIM/eSIM. Opłata za wymianę karty SIM/eSIM określona jest w cenniku i zostanie doliczona do kolejnej faktury. Po odebraniu karty SIM lub kodu QR, jeśli korzystasz z karty eSIM, należy zgłosić jej odblokowanie pod numerem telefonu 699 711 699. Wysłany duplikat karty umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem.

2. Jaką kartę otrzymam z umową? Czy będzie ona pasowała do mojego telefonu?

Karta SIM dostarczona wraz z umową dostosowana jest do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w klasycznym telefonie z klawiaturą jak i w najnowszych modelach smartfonów, a także w modemach i routerach. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę w formacie, który obsłuży posiadane urządzenie. Warto jednak pozostawić pozostałą część karty, może się ona przydać w przyszłości. Na plastiku, w którym została zamocowana karta SIM umieszczony jest numer seryjny karty SIM a także numery PIN i PUK.

4. Gdzie znajdę numer PIN i PUK?

Numery PIN i PUK nadrukowane zostały na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Kody PIN i PUK dla karty eSIM udostępnione zostały wraz z kodem QR, dostępne są one również w Portalu OTVARTA 24/7 po zalogowaniu się. Numer PUK można też uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699.

6. Po kilkukrotnym wpisaniu numeru PUK karta SIM/eSIM nie loguje się w sieci. Co zrobić?

W przypadku wpisania 10 razy błędnego numeru PUK karta SIM/eSIM zostaje zablokowana. Jej odblokowanie możliwe jest tylko i wyłącznie poprzez jej wymianę. Zablokowanie karty SIM/eSIM oraz chęć otrzymania duplikatu karty należy zgłosić telefonicznie w BOK pod numerem telefonu 699 711 699 lub mailowo z kontaktowego adresu e-mail. Opłata za wydanie duplikatu karty SIM/eSIM określona jest w cenniku i zostanie doliczona do kolejnej faktury. Odebranie nowej karty SIM należy zgłosić telefonicznie w BOK pod numerem telefonu 699 711 699 – zostanie ona wtedy aktywowana. Jeśli korzystasz z karty eSIM – otrzymasz kod QR niezbędny do aktywacji nowej karty. Po jego zeskanowaniu karta automatycznie się aktywuje.

Pytania dotyczące e-Faktury

1. Czym różni się e-Faktura od faktury papierowej?

e-Faktura jest fakturą wysyłaną drogą elektroniczną na adres e-mail. Adres ten podaje się przy zawieraniu umowy. Faktura papierowa jest wysyłana pocztą tradycyjną. Szczegółowe informacje dotyczące faktur znajdują się tutaj.

3. Czy mogę zrezygnować z e-Faktury?

Tak, z e-Faktury można zrezygnować w każdym czasie w trakcie trwania umowy. Po rezygnacji z faktury elektronicznej, jej papierowa wersja będzie wysyłana pocztą od następnego okresu rozliczeniowego.

2. Kiedy mogę aktywować e-Fakturę?

e-Fakturę można aktywować w momencie podpisania umowy lub w trakcie jej trwania. W przypadku aktywacji e-Faktury w trakcie trwania umowy, będzie ona wysyłana drogą elektroniczną od następnego okresu rozliczeniowego.

Pytania dotyczące MMS i dostępu do Internetu

1. Zainstalowałem kartę SIM/eSIM w telefonie i otrzymałem wiadomości systemowe, co należy z nimi zrobić?

Po pierwszym uruchomieniu telefonu lub po przełożeniu karty SIM do innego urządzenia, automatycznie zostaną wysłane specjalne wiadomości konfiguracyjne zawierające ustawienia Internetu i wiadomości MMS. Po otrzymaniu takich wiadomości wystarczy je otworzyć i zainstalować postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie telefonu.

3. Przypadkowo skasowałem wiadomości konfiguracyjne do usługi MMS i Internetu co mogę w takiej sytuacji zrobić?

Wystarczy wysłać SMS o treści odpowiednio: MMS lub INTERNET na bezpłatny numer 8090. Wiadomości ułatwiające konfigurację urządzenia zostaną ponownie przesłane.

5. Nie mogę wysyłać ani odbierać wiadomości MMS. Dlaczego?

Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja urządzenia. W celu otrzymania ustawień wystarczy wysłać SMS na bezpłatny numer 8090 o treści MMS. W zwrotnej wiadomości SMS otrzymasz gotową do zainstalowania konfigurację lub instrukcję ułatwiającą skonfigurowanie Twojego urządzenia.

7. Nie działa Internet 5G.

Aby korzystać z Internetu w technologii 5G konieczne jest przede wszystkim posiadanie urządzenia wspierającego ten standard oraz przebywanie w zasięgu sieci 5G. W przypadku niektórych telefonów konieczne może być również ręczne włączenie 5G w ustawieniach urządzenia.

9. Jak skonfigurować bezprzewodowy router?

Aby nawiązać połączenie z routerem, wyszukaj na komputerze wśród dostępnych sieci WIFI sieć o nazwie zgodnej z nazwą podaną na naklejce na routerze. Po poprawnym wpisaniu hasła do tej sieci przejdź do panelu zarządzania routerem. Adres strony służącej do zarządzania routerem znajdziesz na naklejce na urządzeniu. Przejdź do ustawień routera i ustaw APN (punkt dostępu) na:
-www.mobilny.pl (dla usługi z dynamicznym adresem IP)
-internet.pl (dla usługi ze stałym adresem IP)
Zapisz ustawienia i kliknij "Połącz".

2. Jak mogę skonfigurować mój telefon do usługi MMS oraz aby móc korzystać z Internetu?

Przy pierwszym uruchomieniu karty SIM lub eSIM, OTVARTA automatycznie wyśle do karty ustawienia MMS oraz do Internetu. Wiadomości konfiguracyjne wystarczy otworzyć i zatwierdzić instalację otrzymanych w nim ustawień lub postępować zgodnie z przesłaną instrukcją. Szczegółowa instrukcja konfiguracji Internetu oraz MMS dostępna jest na stronie dokumenty do pobrania

4. Nie działa Internet – co mam zrobić?

Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja urządzenia. W celu otrzymania ustawień wystarczy wysłać SMS na bezpłatny numer 8090 o treści MMS. W zwrotnej wiadomości SMS otrzymasz gotową do zainstalowania konfigurację lub instrukcję ułatwiającą skonfigurowanie Twojego urządzenia.

6. Internet działa bardzo wolno.

Przyczyną tego może być wykorzystanie dostępnego pakietu internetowego. Aktualne zużycie pakietu internetowego możesz sprawdzić logując się do Portalu OTVARTA 24/7, Aplikacji OTVARTA 24/7 lub za pomocą krótkiego kodu USSD: *136#.

8. Jak skonfigurować modem USB?

W większości przypadków, po podłączeniu modemu do gniazda USB w komputerze, automatycznie pojawi się panel do zarządzania urządzeniem. Należy wejść w ustawienia profili i utworzyć nowy profil. Następnie uzupełnij pola:
- Nazwa profilu: OTVARTA
- APN: www.mobilny.pl (dla usługi z dynamicznym adresem IP) lub internet.pl (dla usługi ze stałym adresem IP).
Zapisz ustawienia i kliknij połącz.

Elektroniczne Biuro Obsługi Abonenta – Portal OTVARTA 24/7

1. Jak zalogować się do Portalu OTVARTA 24/7?

Aby zalogować się do Portalu OTVARTA 24/7 nie jest potrzebny login i hasło. Na stronie Portal OTVARTA 24/7 wystarczy wpisać kontaktowy numer telefonu, na który zostanie wysłana wiadomość SMS zawierająca kod umożliwiający zalogowanie się do Portalu OTVARTA 24/7. Portal OTVARTA 24/7 dostępny jest tutaj.

2. Jakie usługi dostępne są w Portalu OTVARTA 24/7?

W Portalu OTVARTA 24/7 możesz sprawdzić aktualny stan konta, pobrać fakturę oraz billing, a także sprawdzić jakie usługi są aktywne na karcie SIM/eSIM. Za pomocą Portalu OTVARTA 24/7 możesz zamawiać również dodatkowe usługi i pakiety.

Pytania dotyczące roamingu

1. Wyjechałem za granicę i telefon nie działa, co zrobić?

W sieci OTVARTA usługa roamingu dostępna jest w taryfach O! Pełna Opcja! 5G oraz O! Mam Wszystko! 5G. Jeśli korzystasz z innej taryfy, aby móc skorzystać z usług poza granicami Polski, konieczna jest aktywacja bezpłatnego Pakietu Wakacyjnego. Usługę możesz aktywować po zalogowaniu się do Portalu OTVARTA 24/7.

3. Mam taryfę europejską, za granicą nie działa Internet i nie mogę wysłać MMS. Co zrobić?

Przede wszystkim należy zweryfikować ustawienia telefonu. Konfiguracja punktów dostępu (APN) w telefonie musi być zgodna z instrukcją otrzymaną w wiadomościach konfiguracyjnych oraz instrukcją dostępną tutaj. Ponadto w niektórych urządzeniach konieczne jest odblokowanie transmisji danych w roamingu. Jeśli wszystkie ustawienia są poprawne wyłącz i włącz ponownie telefon.

2. Włączyłem Pakiet Wakacyjny, połączenia głosowe działają, ale nie mogę wysłać MMS i korzystać z Internetu za granicą.

W ramach Pakietu Wakacyjnego usługa Internetu oraz MMS za granicą nie jest dostępna.

Pytania dotyczące stałego adresu IP

1. Do czego może mi się przydać stałe IP?

Stałe IP klasy publicznej daje możliwość posiadania własnego serwera. Dzięki temu można założyć i administrować własną stroną internetową lub być tzw. hostem podczas grania w sieci. Stałe IP ułatwia wymianę plików z innymi użytkownikami oraz zdalny dostęp do komputera. Pozwala również monitorować dom lub mieszkanie podczas podróży.

3. Chciałbym zarządzać „inteligentnym domem” – mieć dostęp do sieci domowej oraz do podglądu kamer. Czego potrzebuję?

Przy zdalnym zarządzaniu domową siecią oraz podglądzie kamer niezbędna jest odpowiednia ich konfiguracja. Bardzo pomocne jest posiadanie stałego adresu IP, który ułatwia zlokalizowanie w sieci naszych urządzeń i zarządzanie nimi.

5. Jaka jest różnica między dynamicznym i stałym adresem IP?

Publiczny adres IP jest niezbędny do zaistnienia w Internecie. Dzięki niemu można nas zlokalizować w sieci, bo wszystkie czynności, które wykonujemy w Internecie są przypisane do naszego urządzenia (komputera, telefonu komórkowego, tabletu). Jest konieczny, aby zdalnie połączyć się z komputerem lub kamerą zainstalowaną w naszym mieszkaniu lub innym lokalu.

2. Czy muszę mieć stały adres IP, aby korzystać z Facebooka, Skype lub po prostu z Internetu?

Stały adres IP nie jest konieczny do przeglądania stron w Internecie, ani też do korzystania z serwisów takich jak Skype lub Facebook.

4. Czy istnieje możliwość przypisania stałego adresu IP dla Internetu mobilnego?

Jest taka możliwość w sieci OTVARTA. Posiadając odpowiednio skonfigurowane urządzenie, można korzystać z Internetu ze stałym adresem IP, zarówno prywatnym jak i publicznym.

6. Jaka jest różnica pomiędzy adresem IP prywatnym a publicznym?

Publiczny adres IP jest niezbędny do zaistnienia w Internecie. Dzięki niemu można nas zlokalizować w sieci, bo wszystkie czynności, które wykonujemy w Internecie są przypisane do naszego urządzenia (komputera, telefonu komórkowego, tabletu). Jest konieczny, aby zdalnie połączyć się z komputerem lub kamerą zainstalowaną w naszym mieszkaniu lub innym lokalu.

W przypadku prywatnego adresu IP urządzenie znajduje się wewnątrz podsieci, w której wszystkie urządzenia posiadają podobne adresy. Ze względu na ich dużą liczbę, specjalny mechanizm tłumaczy całą pulę na jeden adres publiczny.

Pytania dotyczące aplikacji OTVARTA 24/7

1. Co to jest aplikacja OTVARTA 24/7?

Aplikacja OTARTA 24/7 służy do zarządzania Twoimi usługami w OTVARTA. Za jej pomocą sprawdzisz aktualne saldo, aktywne usługi i ich stan, a także opłacisz fakturę. Więcej informacji o naszej aplikacji tutaj.

3. Jak zalogować się w aplikacji OTVARTA 24/7?

Proces logowania w aplikacji przebiega bardzo podobnie jak w Portalu OTVARTA 24/7. Aby się zalogować, w odpowiednim polu w aplikacji wpisz swój kontaktowy numer telefonu. Na ten numer wyślemy za pomocą wiadomości SMS jednorazowy kod potrzebny do zalogowania.

2. Na jakich urządzeniach działa aplikacja OTVARTA 24/7?

Z aplikacji OTVARTA 24/7 można korzystać na urządzeniach z systemem Android w wersji 6.0 i nowszej.

4. Skąd pobrać aplikację OTVARTA 24/7?

Aplikację możesz pobrać bezpośrednio ze sklepu z aplikacjami na swoim urządzeniu lub klikając tutaj.

Nie znalazłeś/-aś informacji, których szukasz?
Sprawdź Najczęściej zadawane pytania
lub skontaktuj się z doradcą sieci OTVARTA, dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699

Otvarta? To się opłaca!

Dowiedz się jak bardzo! Zostaw numer - oddzwonimy i razem wybierzemy dla Ciebie najlepszą ofertę.