Karta SIM bez tajemnic
Aktywacja karty SIM jest niezbędna, aby móc korzystać z wybranego abonamentu telefonicznego lub na internet mobilny. Zobacz, jak szybko, łatwo i wygodnie można aktywować kartę SIM w swoim urządzeniu i ciesz się nowym abonamentem do woli!
Aktywacja karty SIM - numery PIN i PUK
1. Jaką kartę SIM otrzymam razem z umową? Czy będzie ona pasowała do mojego telefonu?
Karta SIM dostarczona wraz z umową jest dostosowana do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w telefonie tradycyjnym, jak i w najnowszych modelach smartfonów, modemach i routerach. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę w formacie, który obsłuży posiadane urządzenie: SIM, Micro SIM lub Nano SIM. Warto jednak pozostawić pozostałą cześć karty, może ona przydać się w przyszłości, m.in. przy zmianie urządzenia, z którego korzystamy obecnie. Na plastiku, w którym została zamocowana karta SIM umieszczony jest też numer seryjny karty SIM, PIN oraz PUK.
2. Zamówiłem kartę eSIM, jak ją aktywować?
Jeśli zamówiona została usługa z wirtualną kartą eSIM, kurier dostarczy Ci tylko umowę do podpisania. Po powrocie podpisanej umowy udostępniony zostanie specjalny kod QR, który należy zeskanować za pomocą telefonu wyposażonego w moduł eSIM. Szczegółowa instrukcja instalacji karty eSIM znajduje się tutaj.
3. Gdzie znajdę numer PIN?
Numery PIN i PUK zostały umieszczone na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Dlatego też po wyłamaniu karty SIM zaleca się zachowanie pozostałych elementów. Kody PIN i PUK karty eSIM udostępnione zostały wraz z kodem QR.
4. Co się stanie jeśli pomylę się przy wpisywaniu numeru PIN?
W przypadku wprowadzenia trzykrotnie nieprawidłowego numeru PIN zostanie wyświetlone zapytanie o numer PUK. Po jego prawidłowym wpisaniu należy ustawić nowy PIN.
5. Gdzie znajdę numer PUK?
Numer PUK został umieszczony na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Dlatego też po wyłamaniu karty SIM zaleca się zachowanie pozostałych elementów. Kod PUK karty eSIM udostępniony został wraz z kodem QR.
6. Po kilkukrotnym wpisaniu numeru PUK karta SIM/eSIM nie loguje się w sieci. Co to znaczy?
W przypadku wpisania 10 razy błędnego numeru PUK, karta SIM/eSIM zostaje zablokowana. Odblokowanie karty SIM/eSIM możliwe jest tylko i wyłącznie poprzez jej wymianę. Zablokowanie karty SIM/eSIM oraz chęć otrzymania duplikatu karty należy zgłosić pod numer telefonu: 699 711 699. Opłata za wydanie duplikatu jest określona w cenniku i zostanie doliczona do kolejnej faktury. Odebranie karty SIM od kuriera należy zgłosić pod numerem telefonu: 699 711 699 – zostanie wtedy aktywowana. Jeśli korzystasz z karty eSIM -otrzymasz kod QR niezbędny do aktywacji nowej karty. Po jego zeskanowaniu karta automatycznie się aktywuje. Wysłany duplikat karty SIM/eSIM umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem, co oznacza, że wymiana karty SIM/eSIM nie powoduje zmiany numeru telefonu. Numer PUK można też uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699.
7. Kiedy otrzymana karta SIM/eSIM stanie się aktywna?
Termin aktywacji karty SIM/eSIM zależny jest od tego, jaką usługę zamówiłeś. Jeśli jest to abonament telefoniczny z numerem przenoszonym z innej sieci, to termin aktywacji zależny jest od umowy zawartej z dotychczasowym operatorem oraz od wybranego trybu przeniesienia numeru. Aktywacja nowego numeru zwykle odbywa się w ciągu 10 dni od momentu złożenia zamówienia. Jeśli zamówiona została usługa Internetu mobilnego, to jej aktywacja nastąpi po opłaceniu faktury aktywacyjnej.
8. Zgubiłem telefon wraz z kartą SIM/eSIM. Co robić w takim przypadku?
W przypadku zagubienia karty SIM/eSIM należy zgłosić jej blokadę pod numerem telefonu: 699 711 699. W czasie rozmowy telefonicznej karta SIM/eSIM zostanie zablokowana. Jednocześnie przyjmujący zlecenie zablokowania karty SIM/eSIM udzieli informacji, w jakim czasie wyślemy duplikat zagubionej karty SIM/eSIM. Opłata za wymianę karty SIM/eSIM jest określona w cenniku. Zostanie ona doliczona do kolejnej faktury. Po odebraniu karty SIM od kuriera lub kodu QR jeśli korzystasz z karty eSIM należy zgłosić jej odblokowanie pod numerem telefonu: 699 711 699. Wysłany duplikat karty umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem (wymiana karty nie powoduje zmiany numeru telefonu).
lub skontaktuj się z doradcą sieci OTVARTA, dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699