Aktywacja karty SIM - numery PIN i PUK

Karta SIM bez tajemnic
Aktywacja karty SIM jest niezbędna, aby móc korzystać z wybranego abonamentu telefonicznego lub na internet mobilny. Zobacz, jak szybko, łatwo i wygodnie można aktywować kartę SIM w swoim urządzeniu i ciesz się nowym abonamentem do woli!

1. Jaką kartę SIM otrzymam razem z umową? Czy będzie ona pasowała do mojego telefonu?

Karta SIM dostarczona wraz z umową jest dostosowana do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w telefonie tradycyjnym, jak i w najnowszych modelach smartfonów, modemach i routerach. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę w formacie, który obsłuży posiadane urządzenie: SIM, Micro SIM lub Nano SIM. Warto jednak pozostawić pozostałą cześć karty, może ona przydać się w przyszłości, m.in. przy zmianie urządzenia, z którego korzystamy obecnie. Na plastiku, w którym została zamocowana karta SIM umieszczony jest też numer seryjny karty SIM, PIN oraz PUK.

2. Gdzie znajdę numer PIN?

Numery PIN i PUK zostały umieszczone na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Dlatego też po wyłamaniu karty SIM zaleca się zachowanie pozostałych elementów.

3. Co się stanie jeśli pomylę się przy wpisywaniu numeru PIN?

W przypadku wprowadzenia trzykrotnie nieprawidłowego numeru PIN zostanie wyświetlone zapytanie o numer PUK. Po jego prawidłowym wpisaniu należy ustawić nowy PIN.

4. Gdzie znajdę numer PUK?

Numer PUK został umieszczony na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Dlatego też po wyłamaniu karty SIM zaleca się zachowanie pozostałych elementów.

5. Po kilkukrotnym wpisaniu numeru PUK karta SIM nie loguje się w sieci. Co to znaczy?

W przypadku wpisania 10 razy błędnego numeru PUK, karta SIM zostaje zablokowana. Odblokowanie karty SIM możliwe jest tylko i wyłącznie poprzez jej wymianę. Zablokowanie karty SIM oraz chęć otrzymania duplikatu karty należy zgłosić pod numer telefonu: 699 711 699. Opłata za wydanie duplikatu jest określona w cenniku i zostanie doliczona do kolejnej faktury. Odebranie karty SIM od kuriera należy zgłosić pod numerem telefonu: 699 711 699 – zostanie wtedy aktywowana. Wysłany duplikat karty SIM umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem, co oznacza, że wymiana karty SIM nie powoduje zmiany numeru telefonu. Numer PUK można też uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699.

6. Kiedy otrzymana karta SIM stanie się aktywna?

Termin aktywacji karty SIM zależny jest od tego, czy aktywowany numer jest nowym, czy też przenoszonym numerem, jednak zawsze jest określony w zawieranej umowie. Aktywacja nowego numeru zwykle odbywa się w ciągu 10 dni od momentu złożenia zamówienia. Aktywacja przenoszonego numeru zależna jest od umowy zawartej z dotychczasowym operatorem oraz od wybranego trybu przeniesienia numeru.

7. Zgubiłem telefon wraz z kartą SIM. Co robić w takim przypadku?

W przypadku zagubienia karty SIM należy zgłosić jej blokadę pod numerem telefonu: 699 711 699. W czasie rozmowy telefonicznej karta SIM zostanie zablokowana. Jednocześnie przyjmujący zlecenie zablokowania karty SIM udzieli informacji, w jakim czasie wyślemy duplikat zagubionej karty SIM. Opłata za wymianę karty SIM jest określona w cenniku. Zostanie ona doliczona do kolejnej faktury. Po odebraniu karty SIM od kuriera należy zgłosić jej odblokowanie pod numerem telefonu: 699 711 699. Wysłany duplikat karty umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem (wymiana karty nie powoduje zmiany numeru telefonu).

Nie znalazłeś/-aś informacji, których szukasz?
Sprawdz Najczęściej zadawane pytania
lub skontaktuj się z doradcą sieci OTVARTA, dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699

Otvarta? To się opłaca!

Dowiedz się jak bardzo! Zostaw numer - oddzwonimy i razem wybierzemy dla Ciebie najlepszą ofertę.