Abonament dla seniora
Jaki wybrać?
Abonament telefoniczny dla seniora
Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Krajowy Instytut Mediów wśród osób powyżej 65 roku życia blisko 78% korzysta z telefonu komórkowego, z tego 33,4% posługuje się smartfonem. Wychodząc naprzeciw potrzebom tej grupy użytkowników w niniejszym artykule podpowiadamy na co zwrócić uwagę wybierając abonament telefoniczny dla seniora.
Cyfryzacja w różnym stopniu dotyka osoby po 60 roku życia. Dlatego pod tym względem możemy dokonać podziału seniorów na trzy podgrupy. Do pierwszej zaliczymy osoby, które wykorzystywały wszelkie nowinki technologiczne w pracy zawodowej oraz osoby, które nie boją się eksperymentować i nieustannie zdobywają nowe doświadczenia. Takie osoby zazwyczaj wykorzystują zarówno komputer jak i smartfon w swoim codziennym życiu. Do drugiej grupy zaliczymy seniorów, którzy telefon wykorzystują wyłącznie do wykonywania i odbierania połączeń telefonicznych. Trzecia grupa skupia osoby nieposiadające aparatu telefonicznego. Opisując dostosowanie abonamentu do seniora skupimy się na pierwszych dwóch grupach. Być może czytelnik na bazie przedstawionych informacji postanowi zaopatrzyć najbliższą osobę 60 + w narzędzie do kontaktu z otoczeniem.
Abonament dla aktywnych w sieci
Pierwsza wymieniona grupa, to blisko jedna trzecia osób starszych posługująca się smartfonem. Wybór abonamentu dla seniorów z tej grupy należy uzależnić zarówno od standardowego czasu prowadzonych rozmów telefonicznych, jak i poziomu wykorzystywania internetu. W przypadku osób często dzwoniących i/ lub samodzielnie umawiających wizyty lekarskie warto skorzystać z pakietu z nielimitowanymi rozmowami na numery stacjonarne i komórkowe. Takie oferty w naszej sieci Otvarta zaczynają się od 14,99 zł/mc. Wskazany pakiet zawiera również 11 GB danych, który wystarczy na przeglądanie stron internetowych, czytanie artykułów, czy przeglądanie portali społecznościowych przez blisko 3 godziny dziennie. Warto jednak zaznaczyć, że nie obejmuje to oglądania filmów, czy grania w sieci i niezbędne jest wyłączenie funkcji automatycznego wczytywania się materiałów wideo. Jeżeli okazałoby się, że senior zużyje większy pakiet danych, nie generuje to dodatkowych kosztów, jedynie po wykorzystaniu przydzielonego transferu zostanie zredukowana prędkość.
Abonament tylko do kontaktów
W przypadku osób, z grupy która telefon użytkuje jedynie do wykonywania połączeń, bo z uwagi na posiadany aparat telefoniczny nawet nie ma innej możliwości, są dwie opcje. Pierwsza to możliwość nabycia pakietu za 9,99 zł/mc, który zawiera 60 minut na połączenia z numerami stacjonarnymi i komórkowymi, dodatkowo posiada nielimitowane rozmowy w sieci Otvarta. Atutem posiadania abonamentu jest to, że po przekroczeniu limitu senior będzie mógł się skomunikować również z osobą spoza sieci np. w nagłej sytuacji. Opłata za dodatkowy czas rozmów naliczana będzie zgodnie z obejmującym cennikiem i będzie dotyczyła wyłącznie połączeń poza sieć Otvarta. Druga opcja to abonament za 14,99 zł/mc zawierający zdecydowane udogodnienie w postaci nielimitowanych rozmów na wszystkie krajowe numery stacjonarne i komórkowe.
Jakość połączeń i transferu danych w sieci Otvarta
Z upływem czasu zmysły, w tym również słuch ulegają pogorszeniu. Z pomocą jednak przychodzi technologia, która nieustannie się rozwija wpływając na poprawę jakości codziennego życia, np. rozmów telefonicznych. Obecnie sieć Otvarta wyróżnia się na tle konkurencji pod względem wysokiej jakości rozmów, którą zapewnia technologia HD Voice. Bardziej zrozumiały i zaostrzony głos pozwala na uzyskanie komfortu rozmowy, również dla osób z niedosłuchem. Mniejsze spektrum częstotliwości oferowane przez większość operatorów na rynku m.in. zwiększa podatność rozmowy na zakłócenia, co w przypadku osób starszych może zniechęcać ich do kontaktów społecznych. Kolejną ważną kwestią, którą należy uwzględniać przy abonamencie dla seniora, w tym przypadku korzystającego z internetu, jest technologia i jakość połączenia z internetem. Istotny jest dostęp nie tylko do LTE, ale również 5G, co zapewnia stabilne i szybkie połączenie z siecią. Należy jedynie zwrócić uwagę na to, czy telefon obsługuje technologię 5G, jeżeli tak to wystarczające będzie wybranie takiej opcji w aparacie (jak włączyć 5G).
Aktywizacja seniorów
Pracujący zawodowo zazwyczaj borykają się z natłokiem obowiązków, któremu trzeba stawiać czoła każdego dnia. Z kolei wraz z wygaszeniem aktywności zawodowej przychodzi stagnacja, zniechęcenie i wycofanie się. Nie musi to być standardem. Jest wiele programów, w tym rządowych, które pomagają aktywizować osoby po 60 roku życia np. Senior +, Aktywni +, Uniwersytety Trzeciego Wieku oraz takie, które pomagają wdrożyć seniorów w świat cyfrowy np. Cyfrowe Kluby Seniora. Warto wyszukać oferty z ww. wymienionych czy innych programów w najbliższej okolicy, by móc w dalszym ciągu korzystać z życia, w tym z tego co oferuje nowoczesna technologia. Z jednej strony podejmowanie działań aktywizujących ma na celu ograniczenie m.in. wykluczenia seniorów z życia społecznego, ale również zapewnienie im bezpieczeństwa. Zatem zachęcamy do podejmowania działań osoby starsze, gdyż w nich drzemie nieopisany potencjał społeczny, którego nie wolno marnować. Jeżeli potrzebna jest pomoc techniczna, czy merytoryczna związana z abonamentem w sieci Otvarta zachęcamy do kontaktu z infolinią: 699 711 699 lub punktem sprzedaży (lista).
DO OTVARTA!
Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i ciesz się abonamentem tańszym od najtańszego na rynku bez zmiany dotychczasowego numeru telefonu!
-
Jak sprawdzić czy telefon jest na podsłuchu?
-
Jak namierzyć telefon? Poznaj sprawdzone sposoby!
-
Ile GB Internetu wystarczy?
-
Co zrobić, gdy Internet w telefonie nie działa?
-
Dlaczego telefon szybko się rozładowuje, czyli jak poprawić żywotność baterii?
-
Jak odzyskać kontakty z telefonu?
-
Ile kosztuje SMS poza UE? Poznaj ceny za SMS-y w sieci OTVARTA
-
Blokowanie połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych
-
Jak zablokować reklamy w telefonie?
-
Która sieć ma największy zasięg?