Internet w telefonie nie działa? Sprawdź co zrobić!

Dowiedz się co zrobić gdy internet w telefonie nie działa
Pokażemy krok po kroku jak skonfigurować telefon z systemem Android oraz iOS

BESTSELLER W RANKINGU 2023

bestseller w rankingu 2023

Co zrobić, gdy Internet w telefonie nie działa?

Dodano dnia: 2020-05-21 / Kategoria: Główne wpisy
Autor: OTVARTA

Ma być szybki, najlepiej bez jakichkolwiek limitów, w dodatku zawsze pod ręką - tego Polacy oczekują od Internetu. Aż 84% naszych rodaków korzysta dziś z sieci, a 86% z nich ma dostęp do Internetu mobilnego. Królują smartfony - 61% użytkowników łączy się z Internetem za pomocą tych urządzeń. Trudno wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie bez szybkiego i wygodnego dostępu do sieci, tym bardziej z poziomu smartfonu. Co zrobić, gdy Internet w telefonie nie działa?

Co zrobić, gdy Internet w telefonie nie działa?

Internet w telefonie nie działa - najczęstsze przyczyny

Zanim zaczniesz doszukiwać się skomplikowanych przyczyn niedziałającego Internetu w telefonie, zacznij od najbardziej prozaicznych czynności. Na samym początku upewnij się, że masz włączoną transmisję danych. Sprawdź również, czy w Twoim telefonie nie jest przypadkiem włączony tryb samolotowy (airplane mode), który często blokuje dostęp do Internetu. Upewnij się, że pakiet danych nie został w pełni wykorzystany i posiadasz aktywną transmisję. Jeżeli po wykonaniu powyższych czynności, Internet w telefonie nie działa nadal, możesz wypróbować jeszcze inny sposób. Wyjmuj baterię na włączonym telefonie, a następnie przytrzymaj przycisk zasilania przez około 30 sekund. Włóż baterię z powrotem i uruchom telefon.

Niekiedy konieczne może okazać się przywrócenie ustawień fabrycznych smartfonu. Zanim zdecydujesz się na ten krok, upewnij się, że punkt dostępu APN dla Internetu został poprawnie skonfigurowany w Twoim telefonie. To bardzo częsta przyczyna pojawiających się problemów z Internetem.

Internet w telefonie nie działa - co zrobić?

Każdy z operatorów stosuje własne ustawienia w zakresie APN dla Internetu, dlatego najlepiej zwrócić się z prośbą o pomoc do biura obsługi klienta. Na Twój telefon zostanie wówczas wysłany specjalny SMS z instrukcją, dzięki której skonfigurujesz urządzenie. Operatorzy umieszczają też często takie instrukcje na swoich stronach internetowych - możesz wówczas własnoręcznie wprowadzić ustawienia, korzystając z zawartych w nich wytycznych.

Jeżeli korzystasz z sieci OTVARTA i Internet w telefonie nie działa, wyślij SMS o treści INTERNET na bezpłatny numer 8090 - w odpowiedzi uzyskasz wytyczne niezbędne do właściwej konfiguracji. Jeżeli wiadomość nie dotrze lub pojawią się kolejne problemy, skontaktuj się pod numerem telefonu: 699 711 699.

Możesz też od razu samodzielnie skonfigurować APN w sieci OTVARTA, korzystając z zaprezentowanych poniżej instrukcji dla urządzeń opartych o system Android w wersji 8.0 oraz iOS w wersji 12.1.4 - dla innych wersji systemowych oraz różnych modeli telefonów niektóre opcje w instrukcjach mogą się nieznacznie różnić.

Internet w sieci OTVARTA - jak skonfigurować telefon z systemem Android?

  1. Wejdź w ustawienia telefonu i kliknij “Sieci zwykłe i bezprzewodowe”.
  2. Wybierz “Sieć komórkowa”.
  3. Na następnym ekranie kliknij “Nazwa punktu dostępu”. Jeżeli na Twoim urządzeniu zainstalowane są 2 karty SIM, wybierz opcję dla odpowiedniej karty.
  4. Na kolejnym ekranie wybierz z górnej części okna (Ogólne) aktualnie skonfigurowany punkt dostępu.
  5. Poprawna konfiguracja punktu dostępowego APN powinna uwzględniać dane:
    • Nazwa: Otvarta
    • APN: www.mobilny.pl
  6. Wpisz ustawienia i zatwierdź przyciskiem “Zapisz”.

Internet w sieci OTVARTA - jak skonfigurować telefon z systemem iOS?

  1. Wejdź w ustawienia telefonu i kliknij “Sieć komórkowa”.
  2. Wybierz “Sieć komórkowa danych”.
  3. Poprawne ustawienia APN powinny uwzględniać dane:
    • APN: www.mobilny.pl
  4. Aby korzystać z Internetu LTE, należy również wypełnić pola w sekcji: “Konfiguracja LTE”.
  5. Aby zapisać ustawienia, wybierz opcję “Wróć” w górnej części ekranu. Konieczne może być ponowne uruchomienie urządzenia w celu zapisania nowych ustawień.

Źródło:

Badanie Kantar Polska dla Ministerstwa Cyfryzacji “E-Polacy - co robimy w Internecie?”

Wróć do bloga
NAJLEPSZY ABONAMENT KOMÓRKOWY

Najlepszy abonament komórkowy

PRZENIEŚ NUMER
DO OTVARTA!

Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i ciesz się abonamentem tańszym od najtańszego na rynku bez zmiany dotychczasowego numeru telefonu!

DZWOŃ NAJTANIEJ Z OTVARTA

Dzwoń najtaniej z OTVARTA

Szukaj na blogu
Ikona wyszukiwania
NAJLEPSZY ABONAMENT KOMÓRKOWY

Najlepszy abonament komórkowy

PRZENIEŚ NUMER
DO OTVARTA!

Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i ciesz się abonamentem tańszym od najtańszego na rynku bez zmiany dotychczasowego numeru telefonu!

DZWOŃ NAJTANIEJ Z OTVARTA

Dzwoń najtaniej z OTVARTA

Otvarta? To się opłaca!

Dowiedz się jak bardzo! Zostaw numer - oddzwonimy i razem wybierzemy dla Ciebie najlepszą ofertę.