Pierwsze kroki i konfiguracja usług
Dowiedz się więcej!
Co zrobić po przeniesieniu numeru do OTVARTA? Pierwsze kroki i konfiguracja usług
Zdecydowałeś się na przeniesienie numeru do OTVARTA? Świetnie! To dobry ruch, jeśli cenisz sobie przejrzyste zasady i dobrą jakość usług bez zbędnych kosztów. Ale co dalej? Jak skonfigurować telefon, aktywować kartę SIM i swobodnie korzystać z nowego abonamentu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz poniżej.
Pierwsze dni w sieci OTVARTA [3 ważne kroki do wykonania]
Przeniesienie numeru zwykle odbywa się z Twoim niewielkim udziałem. Po załatwieniu niezbędnych formalności otrzymujesz od sieci OTVARTA kartę SIM w formie fizycznej, dostarczoną przez kuriera lub wirtualną, wraz z kodem QR niezbędnym do jej aktywacji. W dniu przeniesienia numeru, kiedy Twój stary numer przestaje działać (zazwyczaj ma to miejsce około 1 w nocy), umieść nową kartę i postępuj zgodnie z pojawiającymi się na ekranie komunikatami.
Ważne!
Ze względu na to, że numery przenoszone są w godzinach 00:00 a 06:00, po umieszczeniu nowej karty sieci OTVARTA w tym przedziale czasowym, telefon należy wyłączyć i włączyć ponownie.
Włóż kartę między 00:00 a 06:00 w dniu przeniesienia – wyłącz telefon – włącz telefon – gotowe!
W przypadku, gdy nową kartę sieci OTVARTA umieszczasz w telefonie dopiero w dniu przeniesienia numeru i to po godzinie 06:00, nie ma potrzeby wyłączania i ponownego włączania telefonu
Włóż kartę po godzinie 06:00 w dniu przeniesienia– gotowe (nie musisz nic więcej robić)!
Po tej aktywacji możesz przystąpić do konfiguracji urządzenia. To ważny moment - od poprawnych ustawień zależy, czy wszystko będzie działać bez zarzutu.
Aktywacja karty SIM w OTVARTA
Obecnie możesz wybierać pomiędzy tradycyjną kartą SIM a kartą e-SIM.
- Tradycyjna karta SIM - po jej otrzymaniu, umieść ją w telefonie i postępuj według komunikatów na ekranie.
- eSIM - kartę należy aktywować poprzez otrzymany kod QR. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie ze wskazówkami, które pojawiać się będą po zeskanowaniu.
Jeśli karta się nie aktywuje, zadzwoń na infolinię OTVARTA lub sprawdź kod PIN/PUK w dokumentach, które otrzymałeś z kartą. Czasem warto też po prostu zrestartować telefon.
Jak skonfigurować telefon po migracji do OTVARTA?
Konfiguracja telefonu, obejmująca aktywację karty SIM, dodatkowych pakietów, MMSów, czy ustawień internetu, dokona się częściowo sama. Po aktywacji karty SIM powinieneś otrzymać automatyczne wiadomości konfiguracyjne. Wskazane tam ustawienia należy zaakceptować. Tylko tyle wystarczy, by móc wysyłać i odbierać MMSy czy korzystać z internetu.
Niestety niektóre modele telefonów będą wymagały ręcznej konfiguracji. Wtedy zamiast gotowych do zatwierdzenia ustawień w wiadomości SMS, będzie umieszczona krótka instrukcja.
Konfiguracja usług internetowych w OTVARTA
Brak internetu? Możliwe, że trzeba ręcznie dodać tzw. punkt dostępu APN.
Jak to zrobić?
Dla Androida:
- Wejdź w: Ustawienia > Sieci komórkowe > Nazwy punktów dostępu (APN).
- Dodaj nowy punkt APN:
- Nazwa: OTVARTA
- APN: www.mobilny.pl
- Pozostałe pola zostaw puste.
- Zapisz i wybierz ten APN jako aktywny.
Dla iPhone’a:
- Wejdź w: Ustawienia > Sieć komórkowa > Sieć danych komórkowych.
- Uzupełnij pole APN tak samo: www.mobilny.pl
Szczegółową instrukcję znajdziesz tutaj:
Konfiguracja internetu dla systemu Android
Konfiguracja internetu dla systemu iOS
Ustawienia VoLTE i Wi-Fi Calling w OTVARTA
Chcesz prowadzić rozmowy przez sieć LTE lub Wi-Fi, zwłaszcza gdy masz słaby zasięg? OTVARTA wspiera obie te technologie, ale Twój telefon też musi je obsługiwać.
Uruchomić je możesz na 3 sposoby:
- poprzez portal OTVARTA 24/7,
- za pomocą specjalnego kodu,
- telefonicznie, poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Aktywacja dodatkowych usług w OTVARTA
Masz już działający telefon, ale chcesz czegoś więcej? Sprawdź dodatkowe opcje dostępne w panelu klienta OTVARTA. Możesz tam:
- włączyć pakiety internetowe (np. większy transfer danych),
- aktywować roamingowy pakiet wakacyjny.
Wszystko zrobisz z poziomu konta online - bez wizyt w salonie i zbędnych formalności.
Co zrobić po przeniesieniu numeru do OTVARTA? Checklista
- Włóż kartę SIM i uruchom telefon
- Sprawdź zasięg i możliwość wykonywania połączeń
- Skonfiguruj APN (jeśli internet nie działa)
- Włącz VoLTE i Wi-Fi Calling
- Zaloguj się do panelu klienta i dostosuj ustawienia
- Sprawdź ofertę dodatkowych usług i pakietów
Twoje usługi w OTVARTA są gotowe do działania
Przeniesienie numeru do OTVARTA to dopiero początek - teraz czas zadbać o to, by wszystko działało, jak należy. Aktywacja karty SIM w OTVARTA, poprawna konfiguracja usług internetowych, a także ustawienia jak VoLTE i Wi-Fi Calling sprawią, że szybko zapomnisz o dawnym operatorze.
Nie bój się eksperymentować i dostosowywać ustawień do własnych potrzeb. W końcu to Ty decydujesz, z czego chcesz korzystać. A jeśli coś nie działa - zawsze możesz liczyć na wsparcie OTVARTA.
Masz już aktywne usługi? Sprawdź, jakie pakiety warto dodać do swojej oferty i maksymalnie wykorzystaj potencjał swojego abonamentu!
DO OTVARTA!
Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i ciesz się abonamentem tańszym od najtańszego na rynku bez zmiany dotychczasowego numeru telefonu!
-
Jak sprawdzić czy telefon jest na podsłuchu?
-
Jak namierzyć telefon? Poznaj sprawdzone sposoby!
-
Jak odzyskać kontakty z telefonu?
-
Ile GB Internetu wystarczy?
-
Blokowanie połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych
-
Co zrobić, gdy Internet w telefonie nie działa?
-
Dlaczego telefon szybko się rozładowuje, czyli jak poprawić żywotność baterii?
-
Jak zablokować reklamy w telefonie?
-
Ile kosztuje SMS poza UE? Poznaj ceny za SMS-y w sieci OTVARTA
-
Gdzie jest chmura w telefonie? Wszystko, co musisz wiedzieć o wirtualnym dysku