Masz problem ze skonfigurowaniem internetu, wiadomości MMS lub SMS?
Sprawdź jak poprawie skonfigurować swój telefon w OTVARTA!
Jak skonfigurować swój telefon?
Jeżeli z jakichś powodów nie możesz wysłać MMS-a lub nie działa Ci Internet w telefonie, może to być wynik niewłaściwie skonfigurowanego urządzenia. Większość telefonów posiada wbudowany konfigurator, w niektórych przypadkach jednak konieczna jest manualna interakcja w ustawieniach. Podpowiadamy, jak skonfigurować telefon w OTVARTA.
Kiedy konfiguracja telefonu jest potrzebna?
Operatorzy wysyłają najczęściej SMS-y z odpowiednią konfiguracją - wystarczy wtedy wybrać odpowiednią opcję, aby wszystkie ustawienia działały poprawnie. Istnieje także możliwość wysłania darmowego SMS-a, aby otrzymać taką konfigurację ponownie, jeśli np. przeoczyłeś poprzednią wiadomość od operatora lub nie otrzymałeś jej wcale. Zawsze można też zadzwonić do biura obsługi klienta, aby uzyskać niezbędne informacje.
Jeżeli Internet w telefonie nie działa, mimo wykupionego pakietu, należy w pierwszej kolejności sprawdzić ustawienia punktu dostępu. Na stronie internetowej operatora jest zazwyczaj dokładnie opisana procedura ręcznej konfiguracji - wtedy należy tylko wejść w ustawienia telefonu i postępować krok po kroku zgodnie z instrukcją. Procedura polega najczęściej na wpisaniu właściwej nazwy punktu dostępu oraz APN, które będą różne w zależności od sieci.
Kolejny częsty problem to brak możliwości wysyłania lub odbierania wiadomość MMS. W takiej sytuacji również wystarczy wejść w ustawienia i wpisać właściwy dla danego operatora APN. Kilka szybkich kliknięć powinno wystarczyć - reszta ustawień z reguły konfiguruje się automatycznie.
Konfiguracja telefonu często sprowadza się także do ustawień roamingu, języka czy godziny. Na szczęście czynności te można wykonać łatwo i szybko - już przy pierwszym uruchomieniu telefonu, zarówno w przypadku systemu Android, jak i iOS ustawienia trzeba wybrać w prostym menu i nie da się ich pominąć, jeśli chcesz zacząć korzystać z urządzenia.
Jak skonfigurować telefon w OTVARTA?
Poniżej prezentujemy najczęściej pojawiające się problemy i podpowiadamy, jak skonfigurować Internet w OTVARTA.
Wiadomości konfiguracyjne po pierwszym uruchomieniu karty SIM
Przy pierwszym uruchomieniu karty SIM (w sieci lub po przełożeniu do innego urządzenia) wiadomości konfiguracyjne wysyłane są automatycznie. Zawierają one ustawienia niezbędne do wysyłania oraz odbierania wiadomości MMS, a także korzystania z Internetu. Wystarczy je otworzyć i zatwierdzić instalację wszystkich ustawień.
Co zrobić, kiedy przypadkowo skasujesz wiadomości konfiguracyjne MMS oraz do Internetu?
Aby ponownie otrzymać wiadomości konfiguracyjne, wystarczy wysłać SMS o treści MMS lub INTERNET (w zależności od tego, czego ma dotyczyć konfiguracja) na bezpłatny numer 8090.
Problem z Internetem
Przyczyną niedziałającego Internetu może być niewłaściwa konfiguracja punktu dostępu APN. W celu jej otrzymania wystarczy wysłać SMS o treści INTERNET na bezpłatny numer 8090 - w odpowiedzi uzyskasz niezbędne dane do konfiguracji. Dodatkową pomoc można otrzymać pod numerem telefonu 699 711 699. Poniżej prezentujemy instrukcje konfiguracji APN w sieci OTVARTA dla systemu Android oraz iOS.
Internet w sieci OTVARTA - konfiguracja telefonu z systemem Android
Zaprezentowana poniżej instrukcja dotyczy urządzeń opartych o system Android w wersji 8.0. Dla różnych modeli telefonów oraz wersji systemu wymienione w instrukcji opcje mogą się nieznacznie różnić.
- Aby ustawić punkt dostępu APN, wejdź w ustawienia telefonu i wybierz “Sieci zwykłe i bezprzewodowe”.
- Kliknij “Sieć komórkowa”.
- Na kolejnym ekranie wybierz “Nazwa punktu dostępu”. Jeżeli w Twoim telefonie zainstalowane są 2 karty SIM, wybierz opcję dla odpowiedniej karty.
- Na następnym ekranie wybierz z górnej części okna (Ogólne) skonfigurowany aktualnie punkt dostępu.
- Prawidłowa konfiguracja punktu dostępowego powinna uwzględniać dane:
- Nazwa: Otvarta
- APN: www.mobilny.pl
- Wpisane ustawienia zatwierdź przyciskiem “Zapisz”.
Internet w sieci OTVARTA - konfiguracja telefonu z systemem iOS
Przedstawiona poniżej instrukcja dotyczy urządzeń opartych o system iOS w wersji 12.1.4.
- Wejdź w ustawienia telefonu i wybierz “Sieć komórkowa”.
- W kolejnym kroku wybierz “Sieć komórkowa danych”.
- Prawidłowe ustawienia APN dla Internetu powinny uwzględniać dane:
- APN: www.mobilny.pl
- Aby korzystać z Internetu LTE, należy także wypełnić pola w sekcji znajdującej się poniżej: “Konfiguracja LTE”.
- W celu zapisania ustawień wybierz opcję “Wróć” w górnej części ekranu. Aby zapisać nowe ustawienia, konieczne może być ponowne uruchomienie urządzenia.
Problem z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości MMS
W tym przypadku powodem może być również nieprawidłowa konfiguracja dostępu APN dla MMS. Wystarczy wysłać SMS o treści MMS na numer 8090 - w wiadomości zwrotnej otrzymasz konfigurację - należy tylko zatwierdzić instalację otrzymanych ustawień. W przypadku jakichkolwiek pytań lub dalszych problemów można uzyskać pomoc pod numerem telefonu 699 711 699. Poniżej prezentujemy instrukcje konfiguracji MMS w sieci OTVARTA dla systemu Android oraz iOS.
MMS w sieci OTVARTA - konfiguracja telefonu z systemem Android
Instrukcja dotyczy telefonów opartych o system Android w wersji 8.0.
- Wejdź w ustawienia telefonu i wybierz “Sieci zwykłe i bezprzewodowe”.
- W kolejnym kroku wybierz “Sieć komórkowa”.
- Na kolejnym ekranie kliknij “Nazwa punktu dostępu”. Jeżeli w Twoim telefonie zainstalowane są 2 karty SIM, wybierz opcję dla odpowiedniej karty.
- Na następnym ekranie wybierz z dolnej części okna (MMS) skonfigurowany aktualnie punkt dostępu.
- Prawidłowa konfiguracja punktu dostępowego powinna uwzględniać dane:
- Nazwa: Otvarta
- APN: mms.mobilny.pl
- Wpisz pozostałe parametry dla MMS (m.in. nazwa użytkownika, hasło).
- Zatwierdź klikając w przycisk “Zapisz”.
MMS w sieci OTVARTA - konfiguracja telefonu z systemem iOS
Instrukcja dotyczy urządzeń opartych o system iOS w wersji 12.1.4.
- Wejdź w ustawienia telefonu i wybierz “Sieć komórkowa”.
- W kolejnym kroku wybierz “Sieć komórkowa danych”.
- Po ustawieniu APN dla Internetu przejdź do dalszej części ekranu, aby skonfigurować punkt dostępu dla usługi MMS. Prawidłowa konfiguracja powinna uwzględniać dane: APN: mms.mobilny.pl.
- Wpisz pozostałe parametry dla MMS (m.in. nazwa użytkownika, hasło).
- Aby zapisać ustawienia, wybierz opcję “Wróć” w górnej części ekranu. W celu zapisania nowych ustawień konieczne może być ponowne uruchomienie urządzenia.
Problem z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości SMS
Większość dostępnych telefonów ma dobrze skonfigurowane ustawienia SMS. Niekiedy jednak mogą pojawić się problemy z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości - w takiej sytuacji wystarczy wejść w ustawienia urządzenia dotyczące konfiguracji wiadomości SMS i w polu “Centrum SMS” wpisać numer: +48 601 000 310.
Stały adres IP a konfiguracja telefonu
Konfiguracja punktu dostępu APN dla telefonów, które korzystają ze stałego adresu IP, jest przedstawiona w dokumentach dotyczących zawartej umowy. Aby uzyskać pomoc w tym zakresie, wystarczy skontaktować się z działem obsługi klienta, dostępnym pod numerem telefonu: 699 711 699.
Mamy nadzieję, że zaprezentowane wyżej informacje i instrukcje rozwiały szereg Twoich wątpliwości i wiesz już, jak prawidłowo skonfigurować telefon. Jeżeli są kwestie, które nadal budzą Twoje wątpliwości i chcesz uzyskać pomoc w tym zakresie, skontaktuj się z nami.
DO OTVARTA!
Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i ciesz się abonamentem tańszym od najtańszego na rynku bez zmiany dotychczasowego numeru telefonu!
-
Jak sprawdzić czy telefon jest na podsłuchu?
-
Jak namierzyć telefon? Poznaj sprawdzone sposoby!
-
Ile GB Internetu wystarczy?
-
Co zrobić, gdy Internet w telefonie nie działa?
-
Jak odzyskać kontakty z telefonu?
-
Dlaczego telefon szybko się rozładowuje, czyli jak poprawić żywotność baterii?
-
Blokowanie połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych
-
Ile kosztuje SMS poza UE? Poznaj ceny za SMS-y w sieci OTVARTA
-
Jak zablokować reklamy w telefonie?
-
Która sieć ma największy zasięg?